GENERATOR NAHODNYCH KODOV as2 |
Tento tutoriál ukazuje ako vytvoriť jednoduchý generátor náhodných kódov obsahujúci čísla, velké a malé písmená, ale môžete pridať akékoľvek iné symboly.
Tento generátor tiež obsahuje funkciu ktorá vám umožní zvoliť dĺžku generovaného kódu od 1 až do 100 (tiež nastaviteľné) symbolov. Výsledok by mal vyzerať nasledovne:
Otvorte nový actionscript 2.0 dokument. Vložte dynamický text a nazvite ho (instance name) TFIELD. Teraz vytvorte tlačidlo s menom generate_btn. Toto tlačidlo bude spúšťať samotné generovanie kódu.
Posledné čo potrebujeme je NumericStepper komponent z flash komponent knižnice. Do jeho kolonky instance name napíšte stepper, označte ho a zmačknite shift+F7 (otvorí sa component inspector okno). Nastavte prvé tri hodnoty nasledovne ,maximum to 100 , minimum to 1
and stepSize to 1, Samozrejme môžete ich meniť ako uznáte za vhodné.
![]() Teraz otvorte actions okno a vložte nasledujúci actionscript kód. function generateRandomString(newLength:Number):String{ var a:String = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789"; var alphabet:Array = a.split(""); var randomLetter:String = ""; for (var i:Number = 0; i < newLength; i++){ randomLetter += alphabet[Math.floor(Math.random() * alphabet.length)]; } return randomLetter; } generate_btn.onRelease = function(){ n=stepper.value; TFIELD.text = generateRandomString(n); }
Prvý riadok je definícia funkcie ktorá bude generovať samotný kód. Riadok 2 je string premenná v ktorej sú uložené všetky symboly ktoré budú použité pri generovaní kódu. Môžete pridávať alebo odoberať symboly ako sa vám páči. Iba znaky
obsiahnute v tejto string premennej budú použité pri generovaní kódu. Riadok 3 rozseká tento string na jednotlivé znaky a priradí im samotné miesto v novovytvorenom poli. For cyklus náhodne vyberie pozície v poli a symboly v nich uložené pridá do randomLetter premennej.
Počet symbolov takto pridaných do tejto premennej závisí od hodnoty ktorú pošle NumericStepper komponent. Riadky 10-13 priradia hlavnú funkciu tlačidlu na scéne, takže vždy keď sa stlačí, vygeneruje sa nový kód.
|