MENU BAR KOMPONENT V AS2                                           as2


    Tento návod ukazuje ako používať actionscript 2.0 komponent MenuBar na vytvorenie zaujímavo vyzerajúceho rozbalovacieho menu. Tento komponent však už nieje možné použiť v actionscript 3.0.Na konci by sme mali dostať niečo podobné ako toto:

    Začneme vytvorením actionscript 2.0 flash dokumentu. Všetko čo budeme potrebovať je MenuBar komponent. Otvorte oknow s komponentami ( ctrl + F7 ) a pretiahnite MenuBar komponent na scénu. Nastavte jeho šírku na 400 (v tomto prípade), záleží to na tom koľko subemu zložiek tam chcete mať. Do <Instance Name> napíšte my_mb. Otvorte action okno ( zmačknite F9 ) a skopíruje nasledovný actionscript kód:


import mx.controls.Menu;
import mx.controls.MenuBar;

var my_mb:MenuBar;

var Index1:Menu = my_mb.addMenu("Menu 1");
Index1.addMenuItem({label:"Option 1.1", instanceName:"option11"});
Index1.addMenuItem({label:"Option 2.1", instanceName:"option21"});

var Index2:Menu = my_mb.addMenu("Menu 2");
Index2.addMenuItem({label:"Option 1.2", instanceName:"option12"});
Index2.addMenuItem({label:"Option 2.2", instanceName:"option22"});
Index2.addMenuItem({label:"Option 3.2", instanceName:"option32"});

var Index3:Menu = my_mb.addMenu("Menu 3");
Index3.addMenuItem({label:"Option 1.3", instanceName:"option13"});
Index3.addMenuItem({label:"Option 2.3", instanceName:"option23"});
Index3.addMenuItem({label:"Option 3.3", instanceName:"option33"});

var Index4:Menu = my_mb.addMenu("Menu 4");
Index4.addMenuItem({label:"Option 1.4", instanceName:"option14"});
Index4.addMenuItem({label:"Option 2.4", instanceName:"option24"});
Index4.addMenuItem({label:"Option 3.4", instanceName:"option34"});
Index4.addMenuItem({label:"Option 4.4", instanceName:"option44"});


//Create listener object.
var mbListener:Object = new Object();
mbListener.change = function(evt_obj:Object) {
 var menuItem_obj:Object = evt_obj.menuItem;
 switch (menuItem_obj.attributes.instanceName) {
 case "option11":
 gotoAndStop(1);
break;
 case "option21":
 gotoAndStop(2);
break;
 case "option12":
 gotoAndStop(3); 
break;
 case "option22":
 gotoAndStop(4); 
break;
 case "option32":
 gotoAndStop(5); 
break;
 case "option13":
 gotoAndStop(6);
break;
 case "option23":
 gotoAndStop(7); 
break;
 case "option33":
 gotoAndStop(8); 
break;
 case "option14":
 getURL("http://google.com","_self");
break;
 case "option24":
 getURL("http://google.com","_self");
break;
 case "option34":
 getURL("http://google.com","_self");
break;
 case "option44":
 gotoAndStop(9); 
break;
 }
}
Index1.addEventListener("change", mbListener);
Index2.addEventListener("change", mbListener);
Index3.addEventListener("change", mbListener);
Index4.addEventListener("change", mbListener);
Index5.addEventListener("change", mbListener);


    Riedky 6-24 vytvoria všetky požadované submenu a knim priradené tlačidlá. Label časť zobrazi napis na scéne a instanceName čast priraduje klúčové slovo každému tlačidlo, ktoré budú neskor použité pri volaní funkcií. Pridávaním alebo odoberaním celých Index blokov môžete pridať alebo odobrať ďalšie submenu. Riadky 28-69 predstavujú funkcie ktoré sa spúšťajú na základe stlačenia jednotlivých tlačidiel podľa ich instanceName . Jednotlivé funkcie sú definované medzi break; tagmi. Napríklad ak táto funkcia ako odpoveď dostane option14 otvorí google stránku zatial čo ak dostane option32 prejde na frame 5. Tieto funkcie už záležia len na vašej potrebe.



STIAHNUT ZDROJOVY SUBOR