MENU BAR KOMPONENT V AS2 as2 |
Tento návod ukazuje ako používať actionscript 2.0 komponent MenuBar na vytvorenie zaujímavo vyzerajúceho rozbalovacieho menu.
Tento komponent však už nieje možné použiť v actionscript 3.0.Na konci by sme mali dostať niečo podobné ako toto:
Začneme vytvorením actionscript 2.0 flash dokumentu. Všetko čo budeme potrebovať je MenuBar komponent. Otvorte oknow s komponentami ( ctrl + F7 ) a pretiahnite
MenuBar komponent na scénu. Nastavte jeho šírku na 400 (v tomto prípade), záleží to na tom koľko subemu zložiek tam chcete mať. Do <Instance Name> napíšte my_mb.
Otvorte action okno ( zmačknite F9 ) a skopíruje nasledovný actionscript kód:
import mx.controls.Menu; import mx.controls.MenuBar; var my_mb:MenuBar; var Index1:Menu = my_mb.addMenu("Menu 1"); Index1.addMenuItem({label:"Option 1.1", instanceName:"option11"}); Index1.addMenuItem({label:"Option 2.1", instanceName:"option21"}); var Index2:Menu = my_mb.addMenu("Menu 2"); Index2.addMenuItem({label:"Option 1.2", instanceName:"option12"}); Index2.addMenuItem({label:"Option 2.2", instanceName:"option22"}); Index2.addMenuItem({label:"Option 3.2", instanceName:"option32"}); var Index3:Menu = my_mb.addMenu("Menu 3"); Index3.addMenuItem({label:"Option 1.3", instanceName:"option13"}); Index3.addMenuItem({label:"Option 2.3", instanceName:"option23"}); Index3.addMenuItem({label:"Option 3.3", instanceName:"option33"}); var Index4:Menu = my_mb.addMenu("Menu 4"); Index4.addMenuItem({label:"Option 1.4", instanceName:"option14"}); Index4.addMenuItem({label:"Option 2.4", instanceName:"option24"}); Index4.addMenuItem({label:"Option 3.4", instanceName:"option34"}); Index4.addMenuItem({label:"Option 4.4", instanceName:"option44"}); //Create listener object. var mbListener:Object = new Object(); mbListener.change = function(evt_obj:Object) { var menuItem_obj:Object = evt_obj.menuItem; switch (menuItem_obj.attributes.instanceName) { case "option11": gotoAndStop(1); break; case "option21": gotoAndStop(2); break; case "option12": gotoAndStop(3); break; case "option22": gotoAndStop(4); break; case "option32": gotoAndStop(5); break; case "option13": gotoAndStop(6); break; case "option23": gotoAndStop(7); break; case "option33": gotoAndStop(8); break; case "option14": getURL("http://google.com","_self"); break; case "option24": getURL("http://google.com","_self"); break; case "option34": getURL("http://google.com","_self"); break; case "option44": gotoAndStop(9); break; } } Index1.addEventListener("change", mbListener); Index2.addEventListener("change", mbListener); Index3.addEventListener("change", mbListener); Index4.addEventListener("change", mbListener); Index5.addEventListener("change", mbListener);
Riedky 6-24 vytvoria všetky požadované submenu a knim priradené tlačidlá. Label časť zobrazi napis na scéne a instanceName čast priraduje klúčové
slovo každému tlačidlo, ktoré budú neskor použité pri volaní funkcií. Pridávaním alebo odoberaním celých Index blokov môžete pridať alebo odobrať ďalšie submenu.
Riadky 28-69 predstavujú funkcie ktoré sa spúšťajú na základe stlačenia jednotlivých tlačidiel podľa ich instanceName . Jednotlivé funkcie sú definované medzi break; tagmi. Napríklad
ak táto funkcia ako odpoveď dostane option14 otvorí google stránku zatial čo ak dostane option32 prejde na frame 5. Tieto funkcie už záležia len na vašej potrebe.
|