ANIMOVANE TLACIDLA as3 |
Z actionscript pohľadu ide o veľmi jednoduchý tutoriál. Čo sa týka samotnej grafickej, animovanej časti, to už záleží na vás ako
komplikované si to spravíte. Nenaučím vás ako spraviť úžasne vyzerajúce animácie, ale ukážem vam actionscript časť , ktorá je viac menej rovnaká pre všetky druhy animovaných tlačidiel.
Tu sú niake veľmi základné ukážky animovaných tlačidiel.
Celý princíp je založený na mouse eventoch MOUSE_OVER a MOUSE_OUT. Tak na začiatok nakreslite napríklad obdĺžnik. Skonvertujte ho na tlačidlo a do instance name napíšte
RMbtn.Otvorte tento movieclip a na 1. a 10. frame vložte stop(); script. Roll over animácia bude prebiehať medzi 2. a 10. framom a roll out animácia
pobeží medzi 10. a 20. framom. Samozrejme dĺžka animácie záleží iba na vás, uistite sa však že čísla framov súhlasia s číslami v actionscripte.Teraz sa vrátte na hlavnú scénu, vyberte frame a vložte nasledujúci
actionscript kód:
RMbtn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, RMbtnclick); RMbtn.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, OVERbtn); RMbtn.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, OUTbtn); RMbtn.buttonMode = true; function RMbtnclick(ev:MouseEvent):void { trace("INFO has been clicked."); } function OVERbtn(ev:MouseEvent):void { RMbtn.gotoAndPlay(2); } function OUTbtn(ev:MouseEvent):void { RMbtn.gotoAndPlay(11); }
Prvé tri riadky vytvárajú event listeners, teda funkcie ktoré zistujú či nastala podmienka ich spustenia, v tomto prípade kliknutie, vstup alebo odchod kurzora
z tlačidla. Každý z nich spustí rozdielnu funkciu ktorá nasledovne spúšťa samotné animácie tlačisla. Riadok 4 zapína kurzor v tvare ruky pri prechode na tlačidlo, keďže movieclip vo forme tlačidla
ich nemaju zapnúté defaultne. Ak sa vám to nepáči stačí tento riadok vymazať. Funkcia RMbtnclick sa spustí po stlačení tlačidla, funkcia OVERbtn sa spustí keď kurzor prejde nad movieclip a OUTbtn keď ho opustí.
|