KRUHOVY PRELOADER as3 |
V tomto návode vám ukážem ako vytvoriť jednoduchý kruhový preloader v actionscript 3.0. Princíp je založený na movieclipe ktorý ma 100 framov
a každý z týchto framov predstavuje jednu hodnotu načítaných dát v %. Tento movieclip je obsiahnutý v zdrojovom súbore a odporúčam pracovať sním. Na konci by ste mali dostať niečo takéto (príklad nižšie je upravený tak
aby bolo vidiet loadovaciu časť, zdrojový súbor obsahuje funkčný preloader):
Začnite otvorením nového actionscript 3.0 dokumentu.Vložte novú vrstvu. Na vrchnej vrstve vytvorte dva, jeden blok dlhé key framy a na spodnej vrstve vytvorte jeden, dva bloky dlhý frame. Označte spodnú vrstvu.
Vložte dynamické textové pole a nazvite ho progress. Teraz na túto vrstvu skopírujte movieclip s preloader kruhom ktorý sa nachádza v zdrojovom súbore, alebo si môžete vytvoriť svoj vlastný, len sa uistite že bude mať 100 framov
a do kolonky instance name napíšte preloader. Teraz vyberte vrchnú vrstvu, frame číslo dva. Otvorte actions okno a vložte nasledujúci actionscript kód:
stop(); var loading:Number=0; var loaded:Number=stage.loaderInfo.bytesLoaded; var total:Number=stage.loaderInfo.bytesTotal; loading = Math.round((loaded/total)*100); progress.text=String(loading)+"%"; preloader.gotoAndStop(loading+1); if (loading==100) { gotoAndPlay(3); } else { gotoAndPlay(1); }
Na druhom riadku je definícia premennej do ktorej budeme ukladať načítané %. Riadok 3 ukladá načítany objem dát a riadok 4 celkovú veľkosť flash súboru. Riadok 5 vypočíta z týchto dvoch čísel načítané %.
Riadok 6 pošle toto číslo dynamickému textu na scéne. Riadok 8 posunie movieclip samotného kruhu na frame daný počtom načítaných %. If podmienka zisťuje či je už celý súbor načítaný, ak áno, prejde scéna na frame 3 kde začína samotný obsah,
v opačnom prípade sa vráti na frame 1.
|