FPS A VYUZITIE PAMATE CEZ AS3                                      as3


    Tento veľmi krátky tutoriál vám ukáže ako vytvoriť jednoduchú pomôcku na zobrazenie snimkov za sekundu (ďalej len fps) a vyuzitie pamate (ďalej len mem) vašim flash projektom. Užitočné napríklad ak chcete automaticky upravovať kvalitu textúr vo vašom flash projekte na základe výkonu počítača každého úžívateľa. Na konci by ste mali dostať niečo takéto (tá lopta je len na demonštrovanie zmeny hodnôt):



     Vytvorte nový actionscript 3 flash dokument. Vložte dve dynamické textové polia na scénu. Nastavte ich instance mené na MEM_txt a fps_txt. Teraz otvorte actions okno a vložte nasledujúci actiosncript kód:


var frames:int;
var pastTime:Number;
var currentTime:Number;

function DisplayFPS() {
	frames=0;
	pastTime=0;
	currentTime=0;
	this.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,CountFPS);
}

function CountFPS(e:Event):void {
	frames+=1;
	currentTime=getTimer();
	if (currentTime-pastTime>=1000) {
		fps_txt.text="FPS: "+ String(Math.round(frames*1000/(currentTime-pastTime)));
		pastTime=currentTime;
		frames=0;
	}
	MEM_txt.text="Memory used: "
					+String(Math.round(1000*System.totalMemory/1048576)/1000 +" MB");
}
DisplayFPS();


     Prvé tri riadky sú definíciou premenných použitých v tomto scripte. Riadok 5 je funkcia, ktorá nastavuje počiatočné hodnoty pre jednotlivé premenné a spúšťa samotné rátanie fps a mem. Riadok 12 je samotná funkcia ktorá ráta a vypisuje fps a mem. Fps rátanie je založené na čase medzi vykonaním tejto funkcie medzi jednotlivým obnovovaním framov. Mem je v podstate založená len na jednom príkaze System.totalMemory. Definícia tohto príkazu je totalMemory : uint [static] [read-only] The amount of memory (in bytes) currently in use that has been directly allocated by Flash Player or AIR.. Viac o systémových príkazoch si môžete prečítať na help.adobe.com. Úplne posledný riadok to všetko odštartuje.


STIAHNUT ZDROJOVY SUBOR