EFEKT ZIARENIA CEZ ACTIONSCRIPT                                as3


    Tento tutorál vám ukáže ako vytvoriť a ovládať jednoduchý efekt žiarenia cez actionscript 3.0. Na konci by ste mali dostať niečo podobné ako je tento príklad:
    Otvorte nový actionscript 3.0 flash dokument a vytvorte alebo vložte objekt ktorému chcete pridať tento efekt. Skonvertujte ho na movieclip a pomenujte ho start_mc, alebo použite iné meno, len sa uistite že je rovnaké ako to použité v actionscripte. Označte prvý frame a vožte nasledujúci actionscript kód:
stop();
var i:Number=0;

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,glowUP);

function glowUP(e:Event) {
	i++;
	var glow:GlowFilter = new GlowFilter();
	glow.color=0xFF0000;
	glow.alpha=1;
	glow.blurX=i;
	glow.blurY=i;
	glow.quality=BitmapFilterQuality.HIGH;
	star_mc.filters=[glow];
	if (i>50) {
		gotoAndStop(2);
	}
}
     Riadok 4 vytvára listener ktorý spúšťa glowUP funkciu vždy keď sa načíta frame. Samotná funkcia nastavuje jednotlivé paramtere glow efektu ako alpha, blurX a Y a kvalitu žiarenia. Potom priradí tento GlowFilter star_mc movieclipu. Keď i premenná dosiahne 50 posunie scénu na frame 2. Vložte tento frame na časovú os a skopírujte movieclip z predchádzajúceho framu na rovnaké miesto ( môžete použiť shift+ctr+v ). Pomenujte ho star2_mc. Otvorte actions okno pre frame 2 a vložte tento actionscript kód:
stop();
var j:Number=50;
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,glowDOWN);


function glowDOWN(e:Event){
	j--;
	var glow1:GlowFilter = new GlowFilter();
	glow1.color = 0xFF0000; 
	glow1.alpha = 1; 
	glow1.blurX = j; 
	glow1.blurY = j; 
	glow1.quality = BitmapFilterQuality.HIGH; 
	star2_mc.filters = [glow1];
	if(j<2){
		gotoAndStop(1);
	}
}
     Táto funkcia funguje úplne rovnako ako tá na predchádzajúcom frame s jedným rozdielom. Namiesto zäčšovania glow efektu ho zmenšuje. Keď j klesne až na 2, posunie scénu na frame čislo 1 a vytvorí tak nekonečnú slučku.



STIAHNUT ZDROJOVY SUBOR