EFEKT ZIARENIA CEZ ACTIONSCRIPT as3 |
Tento tutorál vám ukáže ako vytvoriť a ovládať jednoduchý efekt žiarenia cez actionscript 3.0. Na konci by ste mali dostať niečo podobné ako je tento príklad:
Otvorte nový actionscript 3.0 flash dokument a vytvorte alebo vložte objekt ktorému chcete pridať tento efekt. Skonvertujte ho na movieclip a pomenujte ho start_mc, alebo použite iné meno, len sa uistite že je rovnaké ako to použité v actionscripte.
Označte prvý frame a vožte nasledujúci actionscript kód:
stop(); var i:Number=0; stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,glowUP); function glowUP(e:Event) { i++; var glow:GlowFilter = new GlowFilter(); glow.color=0xFF0000; glow.alpha=1; glow.blurX=i; glow.blurY=i; glow.quality=BitmapFilterQuality.HIGH; star_mc.filters=[glow]; if (i>50) { gotoAndStop(2); } }
Riadok 4 vytvára listener ktorý spúšťa glowUP funkciu vždy keď sa načíta frame. Samotná funkcia nastavuje jednotlivé paramtere glow efektu ako alpha, blurX a Y a kvalitu žiarenia. Potom priradí
tento GlowFilter star_mc movieclipu. Keď i premenná dosiahne 50 posunie scénu na frame 2. Vložte tento frame na časovú os a skopírujte movieclip z predchádzajúceho framu na rovnaké miesto ( môžete použiť shift+ctr+v ). Pomenujte ho
star2_mc. Otvorte actions okno pre frame 2 a vložte tento actionscript kód:
stop(); var j:Number=50; stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,glowDOWN); function glowDOWN(e:Event){ j--; var glow1:GlowFilter = new GlowFilter(); glow1.color = 0xFF0000; glow1.alpha = 1; glow1.blurX = j; glow1.blurY = j; glow1.quality = BitmapFilterQuality.HIGH; star2_mc.filters = [glow1]; if(j<2){ gotoAndStop(1); } }
Táto funkcia funguje úplne rovnako ako tá na predchádzajúcom frame s jedným rozdielom. Namiesto zäčšovania glow efektu ho zmenšuje. Keď j klesne až na 2, posunie scénu na frame čislo 1 a vytvorí tak nekonečnú slučku.
|