APPLE PRELOADER                                                                     as3


    Tento tutoriál ukazuje ako spraviť jednoduchý preloader vyzerajúci ako od spoločnosti apple v actionscripte 3.0. Výsledok by mal vyzerať podobne ako môžete vidieť nižšie, ktorý je len na demonštračné účely upravený tak aby ste mohli vidieť samotnú loadovaciu časť. Skutočný preloader preskočí na ďalší obsah po dosiahnutí 100%.



     Grafická časť projektu, teda samotné točiace sa logo, je vložené v zdrojovom súbore ktorý si môžete stiahnuť na konci tejto stránky a preto túto časť projektu nebudem rozoberať. Začneme otvorením nového actionscript 3.0 dokumentu. Vytvorte jeden, dva bloky dlhý frame na layer 1. Vložte samotné logo a dva dynamické texty na scénu. Pomenujte ich progress a vysledok_txt. Veľkosť, farba, font je na vašom vkuse. Teraz vytvorte nový vrstvu na časovej osi, označte ju a vložte prázdny keyframe. Označte druhý frame na vrchnej vrstve a vložte nasledujúci actionscript kód:


var loading:Number=0;
var loaded:Number=stage.loaderInfo.bytesLoaded;
var total:Number=stage.loaderInfo.bytesTotal; 

loading = Math.round((loaded/total)*100);
progress.text=String(loading +"% Completed");

vysledok_txt.text=String(Math.round(loaded/1024)+
											" of "+Math.round(total/1024)+" Kb Loaded");

if(loading == 100){
	gotoAndPlay(3);
}else{
	gotoAndPlay(1);
}


     Prvé tri riadku sú definície premenných ktoré budeme používať v tomto scripte. Loaded ukladá veľkosť už načítaných bytov zatial čo total celkovú veľkosť *.swf súboru. Riadok 5 vyráta % z už načítaného objemu dát a na riadku 6 ich pošle do progress textu. Riadok 8 vyrátava načítanú časť v Kb z celkových Kb a pošle ich do vysledok_txt textu na scéne. Riadky 11-15 kontrolujú či loading dosiahlo 100% , teda celý súbor je už načítaný , a podľa toho buď prejde na frame 3 alebo sa vráti na frame 1.


STIAHNUT ZDROJOVY SUBOR